Utviklingen av flymotorer i Tyskland var banebrytende i de siste stadiene av andre verdenskrig. I 1945 var motorene fra Daimler Benz, Jumo og BMW utstyrt med kraftforsterkende systemer, og de genererte en imponerende effekt på 2.000 hk. Det fantes prototyper som kunne yte 3.000 hk, og BMW/Argus-prosjektene kunne til og med nå 4.000 hk. For å dra nytte av denne ekstreme ytelsen designet selskaper som Blohm und Voss, Daimler Benz, Dornier, Focke Wulf, Heinkel, Henschel, Messerschmitt og Skoda en imponerende serie med jagerfly som aldri ble realisert. Beslutningen som ble tatt av Oberkommando der Luftwaffe om å satse på masseproduksjon av det ikoniske og revolusjonerende Messerschmitt Me 262 jetjagerflyet, resulterte i at denne tapte generasjonen av prosjekter raskt ble glemt. Etter mange års forskning er imidlertid disse fascinerende jagerflyprosjektene blitt gjenfunnet og presentert i boken 'Ultimate Piston Fighters of the Luftwaffe'. Boken er rikt illustrert med tekniske tegninger og fascinerende data om Luftwaffes mest radikale jagerflyprosjekter, noe som gir leserne en unik innsikt i en nesten ukjent del av luftkrigshistorien.