Forandringskommunikasjon spiller en uunngåelig rolle i både private og offentlige organisasjoner, alt fra lansering av nye strategier til fusjoner, nedskjæringer og endringer i organisasjonsstrukturen. Uavhengig av konteksten, er én ting avgjørende: nøye planlegging av kommunikasjonen er essensielt for å sikre at forandringsprosessene ikke bare er effektive, men også tar hensyn til de ansattes behov. Boken belyser intern forandringskommunikasjon, bygget på teorier og erfaringer innen strategisk kommunikasjon, i kombinasjon med innsikter fra organisasjonspsykologi. Forfatterne fremhever at en forståelse av følelsenes rolle og dynamikken mellom mennesker under forandring er kritisk for å oppnå suksess. Gjennom et forskningsbasert perspektiv, gir boken en trinnvis veiledning om hvordan man kan planlegge for den mest effektive kommunikasjonen under endringsprosesser. I tillegg presenterer den to casestudier som gir innblikk i forandringsprosessene ved Novo Nordisk.