Boken "The Limits of Fabrication" utforsker forholdet mellom poesi og vitenskapelig og teknisk skapelse. Poeti, også kjent som poiesis, har tradisjonelt blitt sett på som en praksis av skapelse. Men hvordan relaterer eksperimenter med poetiske former seg til de formelle prosessene innen vitenskap og ingeniørfag? Denne boken tar opp disse spørsmålene ved å undersøke de nyeste utviklingene innen nanomaterialvitenskap, med fokus på begreper og ideologier som påvirker nye tilnærminger til materiell konstruksjon. Gjennom en grundig analyse av hvordan områder som nanoteknologi, bioteknologi, krystallografi og geodesisk design henger sammen med poesi, tegner Nathan Brown en linje fra det midt-20. århundrets utvikling av Charles Olsons 'objektive' poetics. Boken skaper et rammeverk for en tradisjon av konstruktivistisk, ikke-organisk poesi som har vokst frem i dialog med vitenskap og teknologi. I tillegg til å foreslå en ny tilnærming til forholdet mellom techne (håndverk, ferdigheter) og poiesis (skaping, forming), griper verket også inn i filosofiske debatter og utfordringer. Dette gir leserne en unik innsikt i hvordan kunst og vitenskap kan krysse hverandre og berike hverandre.