Fagdidaktik i psykologi er en omfattende guide for lærere ved ungdoms- og videregående utdannelser, som ønsker å dykke dypere inn i fagets didaktiske aspekter. Boken presenterer en balansert kombinasjon av teoretiske perspektiver og forskningsbaserte metoder, samt en rekke praktiske tiltak som kan hjelpe psykologilærere å navigere i fagets kompleksitet. Psykologi som fag stiller krav til både lærere og elever, og boken tar for seg viktige spørsmål som: Hva er fagets betydning for generell dannelse? Hvordan kan etiske problemstillinger håndteres, spesielt når innholdet berører følsomme temaer? Hvilke metoder er mest effektive for å formidle teorier og psykologiske undersøkelser? Hvilke undervisningsstrategier fremmer kritisk tenkning hos elever? Hvordan kan man evaluere undervisningen på en formativ måte? Og hvordan kan digitale læremidler nyttiggjøres i undervisningen? Gjennom en rekke bidrag fra erfarne pedagoger gir boken dybde og innsikt, noe som gjør den til et uvurderlig verktøy for alle som underviser i psykologi. Den er en del av serien Didaktik og gir et godt grunnlag for refleksjon over didaktiske praksiser innen psykologifaget.