I en tid der veiledning har fått økt betydning innen karriere- og utdanningsvalg, fremhever 'Vejledningsdidaktik' betydningen av et læringsperspektiv i veiledningsarbeidet. Den oppdaterte utgaven av denne boken gir verktøy og innsikter som gjør det lettere å tilrettelegge for veiledning i en moderne kontekst. Boken retter fokus mot kompetanser og 'Career Management Skills', med en tydelig tanke om at hver enkelt av oss har en karriere som vi må lære å forvalte. Veiledning er nå integrert i flere deler av samfunnet, noe som gjør det enda viktigere med en didaktisk og læringsorientert tilnærming. 'Vejledningsdidaktik' er en uvurderlig ressurs for studie- og utdanningsveiledere, og gir dem mulighet til å perspektivere, reflektere over og evaluere sin egen veiledningspraksis. Den undersøker begrepet veiledningsdidaktikk og dets potensiale fra ulike teoretiske synsvinkler, i forskjellige kontekster, samt i forhold til varierte metoder og målgrupper. Boken åpner og avslutter med et vitenskapsteoretisk blikk på veiledningsdidaktikk og læring, noe som gir en dypere forståelse av temaet.