Forlaget Mindspace

Positionering

Positionering

Produktbeskrivelse

I 1990 publiserte Bronwyn Davies og Rom Harrés en banebrytende artikkel som introduserte begrepet positionering. De søkte etter et mer dynamisk sosial-psykologisk begrep enn rolleteorien for å beskrive hvordan menneskers identitet og sosiale liv utvikler seg. Det lingvistisk inspirerte positioneringsbegrepet fremhever at subjektivitet og identitet ikke er statiske, men noe som kontinuerlig formes og forhandles gjennom de posisjonene vi inntar i de samtalene vi deltar i. Begrepet har hatt en omfattende innflytelse og gir fortsatt verdifulle analyser av alle typer samtaler, der Davies og Harrés inkluderer kontekst, situasjon, kroppsspråk, symboler og signaler i sin tilnærming. Dette er første gang teksten er tilgjengelig i norsk oversettelse og den henvender seg til alle, både studenter og fagfolk, med interesse for kommunikasjon, språklige handlinger, relasjoner og identitet.

Prishistorikk

Lavest
197 KR
Høyest
205 KR
Gjennomsnitt
201 KR
Median
201 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke Forlaget Mindspace
Navn Positionering
GTIN/EAN/ISBN 9788792542656
Kategorier Bøker