Forretningsforståelse av Judit Johnstad Bragelien, Tale Skjølsvik, Kari H. Voldsund
Produktbeskrivelse
Forretningsforståelse er en ny og kortere utgave som leverer essensielle metoder og verktøy for effektiv forretningsutvikling. Boken er spesielt tilpasset lesere med begrenset erfaring fra organisasjonslivet og de som ønsker å forbedre sin forretningsforståelse. Å mestre forretningsforståelse er en nøkkelkompetanse for å lykkes i arbeidsmarkedet og bidra aktivt i organisasjoner. I denne oppdaterte utgaven fokuserer forfatterne på en mer omfattende tilnærming til forretningsforståelse, med et tydelig samfunnsperspektiv, og belyser betydningen av FNs 17 bærekraftsmål og sirkulær økonomi. Design thinking blir introdusert som en tankemåte som fremmer brukerorientert innovasjon. Boken er logisk strukturert og følger prosessene i utviklingen av en forretningsplan. Gjennom sitt innhold gir Forretningsforståelse verdifull innsikt i etablering av forretningsideer, utvikling av forretningsmodeller, samt planlegging og drift av virksomhet. Den er skrevet på en lettfattelig måte.