Advarsel: Våre potensielle kunder tar avgjørelser før vi har muligheten til å presentere våre sterke argumenter. Til tross for at vi har imponerende fakta, fordeler, egenskaper, referanser, videoer, brosjyrer, PowerPoint-presentasjoner, bevis og inspirerende historier, bestemmer kundene seg ofte om de ønsker å gjøre forretninger med oss, før vi når fram til vårt mest overbevisende innhold. Hvorfor venter de ikke? Vi kan velge å klage, eller vi kan bidra til å få dem til å ta hurtigere avgjørelser til vår fordel. Vi har bare et par sekunder til rådighet før de fatter sine beslutninger. Det er derfor avgjørende å bruke disse sekundene på en smart måte. Ved å forstå hvordan våre kunder tar avgjørelser kan vi imøtekomme deres prosesser tidlig i samtalen, før de lander på et 'nei'. Korte budskap er mer effektive enn lange, men hvordan kan vi påvirke beslutningene til potensiell kunder på så få sekunder? Spørsmål, indirekte utsagn, mikrostories, analogier og følelsesmessige strategier kan hjelpe oss å navigere raskt gjennom kundens tanker. Hvorfor ikke enkelt ta den direkte veien mot positive avgjørelser? Når vi gir opp.