Foundations of Visual Communication av Yvonne (Malardalen University Eskilstuna Sweden) Eriksson, Anette (Konstfack University of Arts Crafts and Desi
Produktbeskrivelse
Boken 'Foundations of Visual Communication' utforsker teorier fra visuelle studier, kritiske studier av visuell kultur og kognitiv psykologi, med et spesielt fokus på kjønns- og etnisitetsaspekter. Den gir studenter en teoretisk plattform for fremtidig arbeid som visuelle kommunikatører. Gjennom bokens kapitler blir det studert det sammenvevde forholdet mellom persepsjon og mottakelse som preger våre daglige visuelle møter. Leserene blir presentert for et variert utvalg visuelle eksempler hentet fra kunsthistorie, digitale medier og bildene vi møter og benytter i hverdagen. Med verktøyene til å forstå hvordan bilder og tekst skaper mening, blir studentene således bedre rustet til å kommunisere gjennom visuelle medier. Boken fungerer både som hoved- og supplerende tekst for kurs knyttet til visuell kommunikasjon eller visuell kultur.