The Halo Effect... and the Eight Other Business Delusions That Deceive Managers
Produktbeskrivelse
Med to nye kapitler og et nytt forord fortsetter den prisbelønte boken "The Halo Effect" å avdekke illusjoner i næringslivet og gir leserne en presis forståelse av hva som driver suksess og fiasko i bedrifter. Mange av dagens ledende managementguruer fremsetter uomtvistelige påstander, støttet av angivelig forskning, og lover å avsløre hemmelighetene bak hvorfor en bedrift mislykkes mens en annen lykkes, og hvordan du kan bli en del av de suksessrike. Disse selvutnevnte ekspertene kombinerer alvorlig hypet med en rekke vanlige forretningsillusjoner, både statistiske og andre, noe som gjør det vanskeligere å tenke kritisk rundt hva som faktisk fører til suksess. En sentral illusjon er Halo-effekten — tendensen til å fokusere på den høye økonomiske ytelsen til en vellykket bedrift og utvide denne glansen til alle dens attributter som klar strategi, sterke verdier, strålende lederskap og enestående gjennomføring. Når imidlertid samme selskaps salg begynner å synke, forvandler også oppfatningen seg dramatisk.