I 1915 proklamerte Thomas Edison at han kunne ta opp en live opptreden og gjengi den perfekt, noe som sjokkerte publikum som ikke kunne skille mellom lyden av en Edison Diamond Disc og en ekte musiker. I dag har situasjonen snudd. Mens Edison mente at en ekte opptreden kunne gjenopprettes med absolutt presisjon, gir Pro Tools og digitale samplere musikere og ingeniører muligheten til å skape illusjonen av fremførelsene som aldri fant sted. Mellom disse to tidene finner vi et århundre med sonisk utforskning som undersøker balansen mellom det ekte og det representerte. I boken "Perfecting Sound Forever" tar Greg Milner oss med på en reise gjennom de viktigste gjennombruddene og de storslåtte feilene innen kunst og vitenskap av innspilling. En amerikansk soldat som overvåker nazistenes radiosendinger, snubler over den åpne, men revolusjonerende hemmeligheten bak magnetbånd. Japanske og nederlandske forskere utvikler et digitalt lydformat i første generasjon og ser hvordan deres 'compact disc' blir markedsført som den nye standarden. Milner vever sammen historier om innovasjon, teknologi, og den stadig skiftende definisjonen av hva som egentlig utgjør et musikkverk.