Charles Holdens design av Londons undergrunnsbane fra midten av 1920-tallet frem til utbruddet av andre verdenskrig utgjør et høydepunkt innen transportarkitektur og modernistisk design i Storbritannia. Samarbeidet mellom Holden og Frank Pick, administrerende direktør for London Transport, resulterte i en harmonisk kombinasjon av form og funksjon som fortsatt anerkjennes i dag. Pick satte ord på dette partnerskapet med begrepet 'Medieval Modernism', og sammenlignet oppgaven med byggingen av en stor katedral. Boken 'London Tube Stations 1924 – 1961' katalogiserer og viser frem hver enkelt bevarte stasjon fra denne innovative perioden. Disse vakre bygningene, som både fremstår som historiske og futuristiske, er blitt grundig dokumentert av den arkitekturfotografen Philip Butler. I tillegg inneholder boken overordnede beskrivelser for hver stasjon, skrevet av forfatter og historiker Joshua Abbott, og gir dermed en helt uunnværlig guide til nettverkets modernistiske skatter. Alle de viktigste stasjonene får en dobbeltsidepresentasjon, der det finnes et hovedbilde av stasjonens eksteriør sammen med støttende fotografier.