COVID-19-pandemien førte til en rystende oppvåkning som sjokkerte verden – en strukturell endring i måten folk jobber og lever på. En ting er helt sikkert: vi går ikke tilbake til normallivet slik vi kjente det. Hvordan organisasjoner tilpasser seg denne kulturkrisen vil avgjøre om de vil blomstre eller kanskje til og med overleve, og om produktiviteten i både USA og globalt vil øke eller synke. En umiddelbar fare er at de fleste ansatte nå vil fungere mer som selvstendige entreprenører eller frilansere enn som lojale ansatte i organisasjonen. Denne risikoen øker ettersom mentaliteten i arbeidsstyrken skifter fra ''livet mitt på jobb'' til ''livet mitt hjemme''. Det kan bli en utfordring å skape en kultur med engasjerte teammedlemmer og sterke relasjoner på arbeidsplassen. Ledere strever fortsatt med hvordan de best kan få medarbeiderne tilbake til kontoret. Men det større problemet er de svekkede kundeforholdene, som allerede er i ferd med å skje. For å si det enkelt: Dine ansatte og kunder kjenner hverandre godt, og mange av dem er allerede påvirket av denne endringen.