Game Physics Engine Development av Ian (Gwent UK) Millington
Produktbeskrivelse
Fysikk er en essensiell del av spillutvikling for programmerere som ønsker å tilføre fysisk realisme til sine spill. Det er viktig å ta hensyn til naturens lover når man lager en simulering eller et spillmotor, spesielt innen 3D datagrafikk, for å gjøre effektene mer realistiske for spilleren. Spillmotoren må kunne gjenkjenne de fysiske egenskapene til objektene som kunstnerne lager, og kombinere dem med realisme i bevegelse. Fysikkmotoren er et dataprogram som integreres i spillet ditt for å simulere Newtoniansk fysikk og forutsi effekter under ulike betingelser. I videospill bruker fysikkmotoren sanntidsfysikk for å forbedre realismen. Denne boken er den eneste i sitt slag som tar leserne gjennom prosessen med å bygge en komplett spillklar fysikkmotor fra bunnen av. Cyclone-spillmotoren som er omtalt i boken, ble spesifikt utviklet for dette formålet, og har vært benyttet i utviklingen av iPhone-applikasjoner og prosjekter i Adobe Flash.