Lær å programmere 3D-spill i C++: Dette er det mest benyttede språket hos ledende spillselskaper over hele verden. C++ er en uunnværlig del av utviklingen av mange av de mest populære spillene, og studioene ser alltid etter utviklere med C++-ferdigheter for å vedlikeholde og forbedre sine omfattende kodebaser. 'Game Programming in C++' er en praktisk og tilgjengelig tilnærming som bygger på Sanjay Madhavs kurs i spillprogrammering ved USC. Boken er både underholdende og praktisk, og gir leseren en grundig innsikt i bruk av C++ i alle aspekter av spillprogrammering, inkludert 2D- og 3D-grafikk, fysikk, kunstig intelligens, lyd, brukergrensesnitt og mye mer. Gjennom trinn-for-trinn-prosjekter vil du utvikle dine ferdigheter i virkelige scenarioer, fra enkle til mer komplekse oppgaver. Madhav fokuserer på å tydeliggjøre matematikkens rolle i spillutvikling, noe som er essensielt for alle profesjonelle spillutviklere. Boken inkluderer også en veiledning for oppsett av nødvendige C++ utviklingsverktøy.