Boken "Game Usability" gir en omfattende innføring i grunnleggende prinsipper for spillbrukervennlighet og det overordnede tankesettet rundt brukeropplevelse (UX) i spilldesign. Den andre utgaven er nylig oppdatert og tilbyr praktiske råd om hvordan man kan integrere brukervennlighet i allerede stramme utviklingstidslinjer, samt hvordan man effektivt kan ta til orde for UX og kommunisere resultater til beslutningstakere. Boken åpner med en introduksjon til strategiske hensyn knyttet til UX for spill, og fortsetter med viktige aspekter ved UX-design. Den dekker sentrale metoder for brukerforskning og brukervennlighet, sammen med hvordan man kan implementere UX-praksis i forretningsprosessen. Forfatterne tar også hensyn til spillerforskjeller og presenterer strategier for inkludering, samt kapitler med spesifikke råd tilpasset ulike plattformer og kontekster. Med et rikt utvalg av nye intervjuer med bransjeledere og bidrag fra ledende eksperter innen spill-UX, inneholder boken også helt nye kapitler om: * Tilgjengelighet * Brukervennlighet i mobilspill * Datavitenskap * Virtuell og utvidet virkelighet *.