Gender and Media av Tonny (Erasmus University Rotterdam) Krijnen, Sofie Van Bauwel
Produktbeskrivelse
Den grundig reviderte andre utgaven av boken 'Gender and Media' gir en kritisk oversikt over samtidige debatter og diskusjoner som omhandler kjønn og mediert kommunikasjon. Boken er delt inn i tre hoveddeler: representasjon, produksjon og konsum. Hver del består av tre kapitler. Det første kapitlet i hver del søker å besvare de mest grunnleggende spørsmålene: 'Hvem blir representert?', 'Hvem produserer hva?' og 'Hvem konsumerer hva?'. Det andre kapitlet i hver del setter fokus på kompleksiteten i forholdet mellom kjønn og media og belyser 'hvorfor' dette er viktig. Det tredje og avsluttende kapitlet i hver del tar for seg de nyeste debattene innen mediefeltet og kjønn, og tilfører en essensiell forståelse av emnet. Gjennom hele boken finnes tekstbokser som gir tilleggsinformasjon om de viktigste begrepene og temaene, samt øvelser som kan hjelpe leseren med å knytte sammen teori og hverdagslivets mediepraksis. Den andre utgaven er oppdatert i lys av nåværende utviklinger innen forskningen.