I 1907 skrev Henry James: "Det var penger i luften, så mye penger," og reflekterte over den amerikanske hungeren etter kunstverk. Samlere som Henry Clay Frick og Andrew W. Mellon er anerkjent for å ha brakt bemerkelsesverdig europeisk kunst til USA, hvor deres samlinger dannet ryggraden i de mest kjente amerikanske museene. Men hva med kunsthandlerne, som besatt ekspertise innen kunst og innså mulighetene for å utvikle en ny markedsmodell på begge sider av Atlanteren? "Money in the Air" undersøker den ofte oversettede rollen til dissehandlerne i å skape en internasjonal kunstverden. Bidragsytere utforsker historiene til velkjente internasjonale firmaer som Duveen Brothers, M. Knoedler & Co. og Goupil Cie og deres relasjoner med amerikanske klienter, samt beretninger om andre bemerkelsesverdige forhandlere som var aktive i det transatlantiske kunstmarkedet. Ved å trekke på arkiver fra handelsmiljøet avdekker forskere spennende funn, inkludert tidligere ukjente partnerskap og systemer.