Boken "The Mobile Image from Watteau to Boucher" introduserer en ny tilnærming til studiet av fransk kunst og visuell kultur på 1700-tallet, der fokus rettes mot produksjon snarere enn mottakelse. Ved å forlate den ideologisk drevne diskursen som har skilt mellom fine og dekorative kunster fra 1690-tallet til 1770-tallet, avdekker "The Mobile Image" hvordan disse to formene alltid har vært nært sammenflettet, fra de tidligste stadiene av kunstnerisk opplæring til den daglige virksomheten i malernes verksteder. I denne studien definierer forfatter David Pullins håndverksmessige og kunstneriske metoder for læring, observasjon og skapelse gjennom et system av 'mobile images': motiver som var strategisk utviklet for bevegelighet og aldri var ment å være definitive, alltid i forventning om replikasjon og sirkulasjon. Pullins undersøker karrierene til kunstnere som Antoine Watteau, Jean-Baptiste Oudry og François Boucher, og plasserer dem i en bredere kontekst ved å inkludere en rekke aktører som grafikere, forlag, anonyme studioassistenter og arkitekter. Gjennom denne tilnærmingen setter han 1700-talls maleri inn i en utvidet mediekontekst, som gir en dypere forståelse av kunstens rolle i samfunnet på denne tiden.