Global Strategic Management av Philippe (INSEAD Singapore) Lasserre, Felipe (INSEAD France) Monteiro
Produktbeskrivelse
Boken 'Global Strategic Management' kombinerer akademisk grundighet med praktiske innblikk, og gir en grundig innføring i global forretningsstrategi. Med fokus på en 'born global'-perspektiv, inneholder boken rikelig med pedagogiske verktøy, inkludert et mangfold av case-studier og eksempler fra både etablerte multinasjonale selskaper og mindre, ukjente SME-er fra hele verden. Boken tar en anvendt tilnærming til global forretningsstrategi, der den fremhever funksjonelle deler av internasjonal virksomhet, som håndtering av markedsføring, drift, HR og finans. Den femte utgaven har blitt grundig oppdatert for å ta hensyn til virkningen av Covid-19-pandemien, herunder temaer som «arbeid fra hvor som helst» og deglobalisering. Denne nye utgaven inkluderer også utvidet materiale om bærekraft og samfunnsansvar, med samtaler om klimaendringer, NGO-er og bærekraftsmål. Boken diskuterer også i større detalj effekten av teknologi, kryptovaluta og global strategi i den digitale sfæren, samt konflikten i verdensbildet.