I "Gone Tomorrow" av Gary Indiana møter vi en anonym forteller, som er en skuespiller valgt til å delta i en uvanlig kunstfilm som finner sted i Colombia. Fra øyeblikket han ankommer flyplassen i Bogotá og blir vitne til at en politimann brutalt banker opp en hjemløs, blir det klart at dette ikke er historien om hardbarkede bohemer som triumferer mot oddsene. Regissøren, Paul Grasvenor, ser ut til å være mer opptatt av å manipulere skuespillerne enn å faktisk filme. Den kultforholdte stjernen Irma Irma er en vamp som verken fenger eller formidler spenning. Samtidig er den usedvanlig vakre Michael Simard mer opptatt av sitt eget utseende enn å bidra til filmens utvikling. På sidelinjen finnes en skyggefull finansier som tilsynelatende har et upassende forhold til sin egen mor, mens en seriemorder lurer i området og tar liv av turister. Alt kulminerer når karnevalfeiringen nærmer seg i den nærliggende byen Cali. Når festen er over, er det imidlertid bare minnene som gjenstår, samt fortellerens urokkelige vilje til å dele sin historie. Som Dennis Cooper påpeker, skiller denne romanen seg ut fra de fleste andre romaner fra AIDS-epoken.