Å skrive en bildebok er ikke bare å nedtegne 600 ord fylt med søte uttrykk og anta at det er nok. Dagens bildebøker er langt mer komplekse enn enkle moralske historier, og med en så begrenset mengde ord er det avgjørende å ikke kaste bort en eneste stavelse. Ønsker du å lykkes i det ekstremt konkurransedyktige barnet-litteraturmarkedet? Da er dette arbeidsheftet for deg. Med innsikt direkte fra en publikasjonsekspert, er dette omfattende arbeidsheftet fylt med håndverksråd og banebrytende originalforskning. Det omformer den komplementære boken "Writing Irresistible Picture Books" til et interaktivt format som lar deg sette teori ut i praksis med dine egne ideer. Her får du verktøyene til å trygt innarbeide og skrive karakterer, tema, plot, konflikt, stemme og struktur for unge lesere. Du vil også få svar på de vanligste spørsmålene om revisjon av bildebøker, illustrasjoner, innsendingsstrategier, forespørselbrev og mer, alt fra en bransjeinnsider og tidligere litterær agent ved en av de ledende barnebokbyråene i landet. Hvis du ønsker å få arbeidet ditt ut i verden ...