I "The Tanning of America" tar Steve Stoute oss med på en innsiktsfull reise gjennom dagens revolusjon innen underholdningsmarkedsføring. Stoute, en anerkjent ekspert i bransjen, har hjulpet Fortune 500-selskaper å revitalisere og fornye sine svakere merkevarer ved å forstå og tilpasse seg den nye forbrukeren, kjent som tan-generasjonen. Denne generasjonen består av svarte, spansktalende, hvite og asiatiske forbrukere, som deler samme 'mentale hudtone' basert på felles erfaringer og verdier, snarere enn å bli definert av utdaterte demografiske kategorier. Stoute hevder at det finnes en språkkløft som må overvinne for å kunne nå ut til denne kraftfulle markedsgruppen, som har potensial til å transformere handelslandskapet. Med bakgrunn i omfattende casestudier og dyptgående intervjuer med ledende personligheter, tilbyr boken en verdifull oversettelse av denne nye markedsdynamikken. Gjennom Stoutes innsikt får leseren en dypere forståelse av hvordan kultur og forbrukersamfunn nå former merkevarer og hva som må til for å lykkes i dagens marked.