I "The Coaching Effect" presenterer Bill Eckstrom og Sarah Wirth innsikter fra et tiår med forskning på ledelse og coaching. Gjennom å analysere over 100 000 coaching-interaksjoner, stort sett innen salgsteam, har de avdekket hvordan coaching påvirker teamets resultater og vekst. Boken avslører tre sentrale drivkrefter for ytelse og beskriver fire høyvekstaktiviteter som hver coach må mestre for å skape et team som er motivert til å nå nye høyder. Ved å kombinere harde data med gripende fortellinger, viser Eckstrom og Wirth hvordan ledere kan vurdere og forbedre sine coaching-ferdigheter for å oppnå bedre resultater. "The Coaching Effect" vil hjelpe ledere på alle nivåer med å forstå viktigheten av å utfordre medarbeidere utover deres komfortsone, noe som er avgjørende for å bygge en høyvekstorganisasjon. Ledere vil lære hvordan de kan utvikle tillitsfulle relasjoner, fremme ansvarlighet og utnytte veksterfaringer for å oppnå fremgang.