Does CLIL (Content and Language Integrated Learning) Need Its Own Methodology?
Produktbeskrivelse
I dette essayet, skrevet i 2011 og vurdert til karakter 2 ved Universitetet i Frankfurt (Main), utforskes behovet for en spesifikk metodikk for innhold- og språkintegrert læring (CLIL). Dette pedagogiske konseptet er spesielt aktuelt i dagens samfunn, hvor engelsk fungerer som den globale 'lingua franca'. Engelsk brukes i ulike sammenhenger som reise, næringsliv, økonomi, vitenskap og underholdning, både av morsmålstalere og av ikke-morsmålstalere, for å fremme kommunikasjon mellom personer med forskjellige språkbakgrunner. I Tyskland finnes det over 800 skoler som tilbyr CLIL-programmer innenfor ulike moderne språk, med engelsk som det mest populære. Nord-Rhein-Westfalen er ledende i Tyskland når det kommer til CLIL-implementering. Denne boken gir en grundig innsikt i hvordan CLIL kan effektivt anvendes i utdanningssystemet og hvilke metoder som kan forbedre læringsopplevelsen for både lærere og elever.