Boken "Grønn markedsføringsledelse" gir en omfattende innføring i det konstruktive samspillet mellom entreprenørskap, strategi og markedsføringsledelse med fokus på å skape merverdier gjennom bærekraft. Den setter søkelys på viktigheten av det grønne skiftet i både bedrifter og organisasjoner, og gir et verdifullt grunnlag for både ledere og forbrukere i deres bærekraftige beslutningsprosesser. Gjennom boken får leserne praktiske råd om hvordan man kan unngå fallgruver som allmenningens tragedie og ugunstig utvelgelse, som kan føre til problemer som overturisme og grønnvasking. Videre gir den innsikt om hvordan strategisk posisjonering kan skape bærekraftige resultater og øke betalingsviljen for bærekraftige produkter. Leserene vil også få muligheten til å utforske hvordan ulike markedsføringsstrategier kan påvirke balansen mellom marked, miljø og sosialt ansvar. Boken legger vekt på konkrete markedsføringsmetoder, analyser, tiltak og beslutninger som kan bidra til både lønnsomhet og en mer bærekraftig fremtid. Arne Nygaard er utdannet siviløkonom fra Handelshøyskolen BI, har en doktorgrad i økonomi fra Norges Handelshøyskole og er professor ved Høyskolen Kristiania. I tillegg til sin akademiske karriere, jobber Nygaard som forsker, underviser, konsulent og foredragsholder, og står som assisterende redaktør for tidsskriftet Frontiers in Sustainability.