Boken "Coaching Parents of Young Children with Autism" tar for seg den økende mengden bevis som støtter effekten av høykvalitets intervensjoner for foreldre, og hvordan disse kan bidra til å bygge sosiale og kommunikative ferdigheter hos barn med autismespectrumforstyrrelse (ASD) i alderen 0 til 5 år. Hvordan kan klinikere veilede foreldre i å effektivt integrere læringsmuligheter i hverdagsrutinene hjemme? Med innsikt fra fremstående eksperter i feltet, gir denne praktiske boken en grundig utforskning av coachens rolle, samt en gjennomgang av de viktigste aspektene ved vellykket samarbeid med foreldre. Emner som dekkes inkluderer hvordan man strukturerer coachingøkter, identifiserer barnas behov, legger til rette for lekende engasjement og utdyper foreldrenes forståelse av hvordan de kan fremme ferdighetsutvikling under dagligdagse aktiviteter. I tillegg inneholder boken sytten gjenbrukbare håndouts og skjemaer, inkludert den omfattende P-ESDM Infant–Toddler Curriculum Checklist, som er ideell for bruk i telehelsevurderinger. Kjøpere får også tilgang til en nettside hvor de kan laste ned og skrive ut de gjenbrukbare materialene i et praktisk format på 8 1/2' x 11'.