Denne praktiske guiden samler tiår med forskning og presenterer en nyskapende tilnærming for familier med barn i alderen 6 til 10 år (1. til 5. klasse) som har oppmerksomhetsforstyrrelse/ hyperaktivitet (ADHD). Programmet Family–School Success (FSS) legger vekt på å forbedre barnas atferd og akademiske prestasjoner ved å styrke forholdene mellom foreldre og barn, lærere og elever, samt samarbeidet mellom familie og skole. Boken gir detaljerte retningslinjer for implementering av FSS, både for foreldregrupper og individuelle familier, inkludert metoder for å engasjere barn i gruppeaktiviteter og samarbeid med lærere. Forfatterne drøfter videre hvordan FSS effektivt kan gjennomføres i skole- og klinikkbaserte settinger, samt i privatpraksis og primærhelsetjenesten. Med sitt praktiske store format, inkluderer boken et rikt utvalg av reproducerbare informasjonsark for foreldre, arbeidsark, vurderingsverktøy og sjekklister, som også kan lastes ned og skrives ut. Denne boken er en del av 'The Guilford Practical Intervention in the Schools Series', redigert av Sandra M. Chafouleas.