Handbook of Social and Emotional Learning, Second Edition
Produktbeskrivelse
Den omfattende og autoritative boken om forskning og praksis innen sosial og emosjonell læring (SEL) er nå kommet ut i en grundig revidert andre utgave, som inkluderer helt nye og oppdaterte kapitler. Verdens ledende forskere innen SEL presenterer banebrytende intervensjoner som bygger elevers kompetanser i å håndtere følelser, vise empati for andre, etablere støttende relasjoner og ta ansvarlige beslutninger. Boken utforsker de vitenskapelige grunnlagene for SEL og undersøker dens innvirkning på akademisk prestasjon og atferd. I håndboken diskuteres metoder for vurdering av SEL og design av effektive, utviklingsmessige og kulturtilpassede programmer for elever fra førskole til videregående skole. Den nye utgaven reflekterer et tiår med betydelige fremskritt innen forskning, politikk og implementering, samt introduserer nye og utvidede emner som rettferdighet, kulturtilpassede praksiser, flereretters støttesystemer, voksnes SEL, teknologiske verktøy og applikasjoner, psykisk helse og hvordan skalere vellykkede programmer.