Denne oppdaterte utgaven av 'Learning Disabilities' gir leserne en grundig innsikt i de nyeste fremskrittene innen forståelsen av læringsvansker (LD) og presenterer effektive pedagogiske metoder. Verket har blitt betydelig revidert og utvidet med mer enn 70 % nytt materiale, noe som gjør det til en pålitelig kilde for både forskere og praktikere. Fremstående eksperter på læringsvansker identifiserer spesielt effektive prinsipper for vurdering og undervisning innen rammen av flerlagssystemer for støtte (MTSS). Med fokus på virkningsfulle strategier i klasserommet, utforsker boken et bredt spekter av vansker knyttet til lesing, matematikk og skriving. Den trekker på kunnskap fra nevropsykologi, kognitiv nevrovitenskap og både spesial- og generell utdanning. Illustrasjonene inkluderer åtte fargeplater, som gir visuell støtte til innholdet. Som en ekstra ressurs, er det også inkludert et kapittel om historien til feltet læringsvansker fra den første utgaven, som er tilgjengelig på tilknyttede nettsteder. Denne utgaven har et særlig fokus på intervensjoner, inkludert betydningsfulle nye utviklinger innen leseforståelse og matematikk. Videre presenteres det et kapittel om prinsippene for effektiv undervisning og MTSS, samt et kapittel om automatisering i lesing.