«Motivational Interviewing in Schools» er den første guiden for lærere som omhandler den anerkjente rådgivningsmetoden kjent som motivasjonsintervjuing (MI). Denne praktiske boken viser hvordan hverdagslige samhandlinger med studenter kan bli effektive verktøy for endring. MI inkluderer ferdigheter og strategier som kan gjøre korte samtaler om ulike adferds-, akademiske- eller medrelaterte utfordringer mer virkningsfulle. Boken tilbyr omfattende eksempler på dialoger som illustrerer hva du bør og ikke bør gjøre i samtaler med K-12 studenter og deres foreldre, med fokus på å fremme selvstendig problemløsning og personlig vekst. Forfatterne inkluderer en anerkjent medutvikler av MI samt to tidligere klassevesen. Boken er brukervennlig og inneholder læringsøvelser og refleksjonsspørsmål. I tillegg finnes det nyttige ressurser tilgjengelig på en tilknyttet nettside. Den er skrevet for lærere og vil bli anbefalt og/eller brukt i lærerworkshops av skolepsykologer, rådgivere og sosionomer. Dette verket er en del av serien «Applications of Motivational Interviewing», redigert for profesjonelt bruk i skoler.