I denne andre utgaven av 'Phonological Awareness' oversettes banebrytende forskning til praktiske anbefalinger for vurdering og undervisning. Boken har hjulpet tusenvis av lesere med å forstå den avgjørende rollen fonologisk bevissthet spiller i utviklingen av lesing, skriving og staving. Den viser tydelig hvordan barnas kunnskap om lydstrukturen i talespråk bidrar til tilegnelsen av lese- og skriveferdigheter. Boken beskriver evidensbaserte strategier for å forbedre fonologisk bevissthet hos alle lærende, samt effektiv støtte til dem som sliter (alder 3–17 år). Den tar opp måter å skreddersy undervisning og intervensjon for en bred gruppe studenter, inkludert elever som er lærende i engelsk som andrespråk (ELL) og de med lese- eller språkforstyrrelser. I denne utgaven finner vi: *Over et tiår med viktige fremskritt innen forskning, vurdering og undervisning. *Et kapittel om ELL, samt ytterligere innsikter om ELL vevd inn i hele boken, inkludert nye casestudier. *Et kapittel om staveutvikling. *Betydelig revidert dekning av...