Denne uunnværlige ressursen for praktikere presenterer klasseromsbaserte strategier for å støtte alle elevers suksess og psykiske velvære i klassetrinnene K-9. Forfatterne forklarer tydelig hva som gjør et klasserom til et sunt sted for læring. De beskriver effektive prosedyrer for å gjenkjenne når et klasserom mangler nødvendige støtter, hvordan man intervenere for å sette inn manglende ressurser, samt hvordan man vurderer effekten av disse på læring og utvikling. Rike casestudier viser hvordan strategiene har vært brukt av faktiske lærere. Inkluderte reproducible arbeidsark og planleggingsverktøy, sammen med det store formatet, gjør det enkelt å kopiere materialene. Kjøpere får også tilgang til en nettside der de kan laste ned og skrive ut reproduksjonsmaterialene. Nytt i denne utgaven er: *Inkludert et betydelig nytt forskningsgrunnlag. *Utvidet dekning for klassetrinnene K-9. *Diskusjoner om aktuelle emner: engelskspråklige lærlinger, kulturelt mangfold, respons på intervensjon, og positive atferdsstøtter. *Flertallet av casestudiene er nye. *Syv ekstra casestudier.