The RTI Approach to Evaluating Learning Disabilities, Second Edition
Produktbeskrivelse
Denne reviderte og utvidede utgaven av "The RTI Approach to Evaluating Learning Disabilities" er et essensielt verk fra ledende eksperter innen feltet. Boken presenterer moderne verktøy og prosedyrer for praktikere som arbeider med vurdering av elever i K-12 for spesifikke læringsvansker (SLD) ved hjelp av respons på intervensjon (RTI). Den andre utgaven legger større vekt på hvordan man kan optimalisere læringsmiljøet innen rammen av et flertrinnssystem for støtte (MTSS). Boken gir en grundig beskrivelse av metoder for screening av elever som er i risikosonen, hvordan RTI kan brukes til å intensivere undervisningen i lesing, skriving og matematikk, samt hvordan man går frem for å identifisere SLD, avgjøre kvalifikasjoner for spesialundervisning og planlegge individuelle opplæringsprogrammer. I tillegg inneholder den praktiske case-eksempler og nyttige tips. Med sitt praktiske format inneholder boken også reproduksjonsklare verktøy som kan lastes ned og skrives ut for gjentatt bruk. Nytt i denne utgaven er moderne perspektiver på SLD samt oppdaterte prosedyrer for implementering av MTSS og nye tilnærminger.