Bruk av kartleggingsresultater i forbedringsarbeid
Produktbeskrivelse
Boken 'Bruk av kartleggingsresultater i forbedringsarbeid' av Thomas Nordahl og Line Skov Hansen tar for seg hvordan kartleggingsresultater kan brukes aktivt i arbeidet med å forbedre pedagogisk praksis i barnehagen. Resultatene som omtales kan stamme fra ulike vurderingsverktøy som språkvurderinger, foreldretilfredshetsundersøkelser og trivselsmålinger. Selv om barnehager ofte har tilgang til verdifull informasjon fra disse kartleggingene, er det ikke alltid at denne informasjonen utnyttes til sitt fulle potensiale. Forfatterne gir innsikt i hvordan analyser av data kan gjennomføres på forskjellige nivåer innen en barnehage og understreker betydningen av samarbeid og diskusjon blant de ansatte. De anbefaler at informasjon deles og drøftes i profesjonelle læringsfellesskap, noe som kan bidra til å omsette analyser til konkrete forbedringer i den pedagogiske hverdagen. Heftet er en del av samlepakken 'Dette vet vi om barnehagen'.