Gyldendal akademisk

Ekspansjon og konsernstrategi

Ekspansjon og konsernstrategi

Produktbeskrivelse

Boken 'Ekspansjon og konsernstrategi' utforsker hvordan konsernstrategi er fundamentert på veloverveide forretningsstrategier. Den tar for seg hele spekteret av ekspansjon, fra how man posisjonerer seg i markedet til hvordan man best organiserer og sammensetter porterfoljer innen konsern. Gjennom strategisk analyse belyser forfatterne når det er lønnsomt å ekspandere, og hvordan beslutningsprosessene knyttet til ekspansjon kan analyseres. Boken gir et klart rammeverk for lønnsomhetsanalyser, og presenterer et helhetlig og praktisk verktøy for å navigere i kompleksiteten rundt ekspansjonsbeslutninger. Den første utgaven ble utgitt i 2001 under tittelen 'Ekspansjon: Strategi for forretningsutvikling', men den nåværende utgaven har fått flere oppdateringer, inkludert ny forskning og case-studier fra både norsk og internasjonal næringsliv. Et av høydepunktene i denne utgaven er et helt nytt kapittel som utforsker hvordan lønnsomheten kan vurderes ved bruk av disruptiv innovasjon og når man skal gå inn i helt nye markeder.

Prishistorikk

Lavest
594 KR
Høyest
639 KR
Gjennomsnitt
602 KR
Median
594 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke Gyldendal akademisk
Navn Ekspansjon og konsernstrategi
GTIN/EAN/ISBN 9788205455917
Kategorier Bøker