Boken «Yrkespedagogiske perspektiver» presenterer et unikt utvalg av artikler som utforsker ulike aspekter ved yrkespedagogikk og yrkesutdanning. Med et begrenset forskningsgrunnlag på dette området er det et betydelig behov for økt kunnskap. Boken samler erfarne forskere og lærerutdannere som deler sine innsikter og perspektiver på temaer de brenner for. Dette har resultert i et omfattende innhold som dekker et mangfold av yrkespedagogiske problemstillinger, analysert fra ulike vinkler. Felles for disse artiklene er fokuset på sammenhenger mellom kunnskapsteoretiske spørsmål og utdanning for praktiske yrker. Forfatterne bidrar med viktige teoretiske, praktiske og utdanningspolitiske perspektiver innenfor feltet yrkespedagogikk, yrkesfaglærerutdanning og yrkesutdanning generelt. Boken henvender seg til en bred målgruppe som inkluderer forskere, lærerutdannere, studenter, lærere samt andre med interesse for feltet yrkespedagogikk og yrkesutdanning. Det er verdt å merke seg at kapittel 10, skrevet av Trine Deichman-Sørensen, inneholder noen trykkfeil. Den korrigerte versjonen av dette kapittelet er tilgjengelig for nedlasting, slik at leserne kan få tilgang til en oppdatert og korrekt utgave.