De uferdige utdanningsreformer og Fagfornyelsen (LK20)
Produktbeskrivelse
I boken "De uferdige utdanningsreformer og Fagfornyelsen (LK20)" utforsker Halvor Bjørnsrud og Sven Nilsen de ufullstendige reformene innen norsk skolevesen, med særlig fokus på hvordan disse reformene aldri har blitt fullt ut gjennomført i henhold til sine opprinnelige intensjoner. Forfatterne analyserer den pågående reformen, Fagfornyelsen (LK20), og plasserer den i et spenningsfelt mellom fortidige og nåværende utdanningssystemer, samt fremtidige utfordringer som fortsatt gjenstår. Boken fremhever betydningen av å vurdere Fagfornyelsen i konteksten av tidligere reformer, med en klar ambisjon om å skape en mer inkluderende skole for alle. I arbeidet adresseres viktige temaer som verdier, inkludering, tilpasset opplæring, spesialundervisning, utdanningsledelse, lærerrollen og skolen som en lærende organisasjon. Gjennom presentasjon av egne forskningsarbeider samt henvisninger til relevante norske og internasjonale studier, gir forfatterne en grundig vurdering av utdanningsreformene. Boken inneholder ikke bare beskrivelse, men også kritiske betraktninger omkring Fagfornyelsen (LK20), noe som gjør den til en viktig ressurs for både praktikere og forskere innen utdanningsfeltet.