Boken "Fremmedsprogsdidaktik" utforsker hvordan undervisning i grunnskolens språklige fag kan tilrettelegges på en effektiv måte. Den gir en grundig innsikt i aktuelle strømninger og generelle problemstillinger innen fremmedspråksdidaktikk, og oppfordrer studentene til kritisk refleksjon over emnet. Medåtte åtte kapitler dekker boken sentrale tradisjoner og tilnærminger til fremmedspråkundervisning, samt hvordan elever tilegner seg språk både muntlig og skriftlig. Det rettes også et fokus mot lærerens planlegging av undervisningen, som inkluderer vurdering og bruk av læringsressurser. Hver seksjon begynner med en case fra en konkret undervisningssituasjon, som stiller relevante refleksjonsspørsmål knyttet til det didaktiske fokuset som utforskes grundig i kapitlet. Hvert kapittel avsluttes med studiemateriale som oppfordrer til videre refleksjon og anvendelse av det presenterte innholdet. "Fremmedsprogsdidaktik" er en nyttig ressurs for studenter i lærerutdanning, fremmedspråksveiledere, lærere samt de som deltar i etter- og videreutdanning innen språkopplæring.