I boken "Kartlegging av barns språk i tidlig alder" presenteres en grundig modell for å forstå språkkartlegging i spesialpedagogisk arbeid. Med et solid fundament i forskning, kombineres teori med praksisnære eksempler som demonstrerer ulike former for kartlegging. Forfatteren utforsker kartlegging av språkferdigheter hos barn som benytter alternativ og supplerende kommunikasjon, samt flerspråklige barn. Boken gir også omfattende innsikt i kartlegging som skjer på helsestasjoner, i barnehager og i arbeidet til PPT. Enkelte kapitler inneholder praktiske eksempler som viser hvordan kartleggingen utføres i virkelige situasjoner. Den andre utgaven av boken har blitt oppdatert med den nyeste forskningen samt et nytt kapittel som tar for seg den oppdaterte terminologien knyttet til språkrelaterte vansker. Denne boken er relevant som pensum i flere profesjonsutdanninger, deriblant masterprogram for helsesykepleiere og spesialpedagogikk, samt andre helse- og sosialfaglige utdanninger og videreutdanninger på masternivå. Den er også verdifull for profesjonelle i barnehager, helsestasjoner, PPT, Statped, samt for forskere innen feltet.