Hvordan lager og skriver du effektiv markedskommunikasjon? Siden de første avisene og magasinene dukket opp, har reklametekstforfatteren spilt en viktig rolle i å skape merverdi for produkter og merkevarer. Med samfunnets utvikling har tekstforfatterens funksjon, uttrykk og publikasjoner utviklet seg, men fundamentet av ord, tegn og språk er fortsatt kjernen. "Markedsspråket" er den ideelle boken for tekstforfattere og studenter innen kreativ markedskommunikasjon. Den henvender seg også til konsulenter, rådgivere og markedssjefer som ønsker å utdype sin forståelse av kommunikasjon innen markedsføring. Boken tar et sosialkonstruksjonistisk perspektiv og utforsker essensielle temaer som kommunikasjon, merkevarebygging, posisjonering, kreativitet, idéutvikling, reklametesting samt håndtering av kritikk og motgang. I tillegg gir den praktiske råd innen områder som forbrukerinnsikt, kundeløfter, reklamefilm og produksjon for moderne medier og kanaler, supplert med en rekke eksempler og case-studier fra reklamebransjen. Forfatterne, som er erfarne fra både norsk og internasjonal reklame, har alle tilknytning til Høyskolen Kristiania.