Boken «Tilrettelæggelse av informasjon» er en essensiell ressurs for studenter, undervisere, forskere og praktikere innen strategisk kommunikasjon. Den utforsker teorier og metoder som er felles for all strategisk kommunikasjon, uten å skille mellom ulike områder som helhetlig kommunikasjon, integrert kommunikasjon, virksomhetskommunikasjon, markedskommunikasjon, samt intern og ekstern informasjon. Også reklame og kommunikasjon i både kommersielle og ikke-kommersielle sammenhenger, samt privat og offentlig sektor, blir dekket. Med fokus på praktisk anvendelse av de presenterte teoriene og prinsippene, guider boken leseren gjennom de komplekse faser og beslutninger som ligger i kommunikasjonsgarbeidet. Den har gjennom flere år vært en klassiker innen kommunikasjons- og medieutdanninger, og har hatt stor påvirkning på kommunikasjonserien i Danmark. I sin femte utgave bygger den videre på denne arven, samtidig som den opprettholder den grunnleggende tankegangen fra tidligere utgaver, men også bringer nye perspektiver til leserne.