Boken 'Utrolige lærere' av Carolyn Webster-Stratton fremhever betydningen av tidlig innsats for å styrke barn og unges emosjonelle og sosiale ferdigheter. Dette er essensielt for å fremme god psykisk helse, forebygge utenforskap og stimulere til læring. For pedagoger i barnehage og skole gir boka praktiske råd og metoder for å utvikle barnas sosiale, emosjonelle og faglige kompetanser. Basert på omfattende forskning, presenterer den prinsipper som reduserer risikofaktorer knyttet til emosjonelle og sosiale utfordringer, samtidig som den nærmer seg hvordan man kan styrke barnas kompetanse. Alle barn vil dra nytte av å ha dyktige fagpersoner rundt seg som har effektive verktøy for å håndtere uønsket atferd, og som er dedikert til å styrke barnas sosiale og emosjonelle ferdigheter. Boken tilbyr også tilpasninger for barn som opplever læringsutfordringer, hyperaktivitet, forsinkelser i språkutviklingen, aggressiv atferd eller depresjon. 'Utrolige lærere' er en oppfølger til boken 'Hvordan utvikle sosial og emosjonell kompetanse hos barn' fra 2005.