Boken "Vejledning af læger under uddannelse" setter fokus på læringsprosessene som skjer i den kliniske hverdagen. Den gir innsikt i hvordan både yngre leger og deres veiledere kan dra nytte av de formelle samtalene samt den kliniske veiledningen for å oppnå bedre resultater. I lys av de betydelige endringene som har skjedd i helsevesenet og legeutdannelsen de siste årene, har læringstiden blitt komprimert, samtidig som kravene til de yngre legene har blitt mer omfattende. Denne boken belyser hvordan veiledning kan spille en mer synlig, prioritert og integrert rolle i det daglige kliniske arbeidet. Dette potensialet kan utnyttes for å forbedre utdanningen av yngre leger og dermed kvaliteten på pasientbehandlingen. Innholdet i "Vejledning af læger under uddannelse" omhandler både teoretiske perspektiver og praktiske tilnærminger til veiledning av yngre leger. Teorien understøttes kontinuerlig med eksempler, inkludert saker og samtaler fra klinisk praksis. Boken er relevant for alle nivåer av medisinsk utdanning.