«Building Belonging» gir skoleledere verktøyene de trenger for å oppnå rask forbedring av skolen gjennom å presentere rammeverket for emosjonelt velvære. Bygget på et solid evidensgrunnlag, sikrer boken at alle involverte har en klar forståelse av felles målsetninger ved å inkludere synspunktene til alle interessenter. Dette hjelper organisasjonen med å prioritere mål som best møter behovene til de unge. Boken fungerer som en praktisk og omfattende veiledning for å gå fra ubevisst til bevisst kompetanse når det gjelder å drive skoleforbedring, samtidig som den ivaretar den emosjonelle velvære til både barn og ansatte på en måte som virkelig gjør en forskjell. Ved å begynne med opprinnelsen av rammeverket, gir denne boken leserne en trinn-for-trinn guide til hvordan de kan implementere det i sine spesifikke omgivelser. Rammeverket bidrar til å bygge kapasitet og fleksibilitet til å støtte andre initiativer, mens retningen for forbedring forblir konstant og alle er klare på hva som må gjøres, selv seniorledere.