Running the Room: The Teacher’s Guide to Behaviour
Produktbeskrivelse
God atferd er grunnlaget for god læring. Alle barn fortjener klasserom som er rolige, trygge rom der alle blir behandlet med respekt. Å skape et slikt rom er en av de viktigste oppgavene en lærer må mestre. Dessverre har mange lærere i begynnelsen av karrieren sin ofte kun fått minimalt med opplæring - eller i verste fall ingen i det hele tatt. Hvordan elever oppfører seg, både sosialt og akademisk, bestemmer i stor grad om de vil lykkes eller slite i skolen. Hver elev kommer til klasserommet med ulike ferdigheter, vaner, verdier og forventninger til hvordan de skal oppføre seg. Å bare fortelle et barn hvordan de skal oppføre seg, er ikke tilstrekkelig; atferd må læres. Atferd er en del av læreplanen. Denne enkle sannheten er starten på å utvikle en klasseromskultur der både elever og personale trives. "Running the Room" fungerer som lærerens guide til atferd. Den er praktisk, basert på evidens, og hentet fra dyktige læreres erfaringer verden over. Boken tar for seg det lærere virkelig trenger å vite for å bygge effektive klasserom.