Ledelse i skolen er en av verdens mest givende oppgaver, til tross for at den ofte kan være frustrerende, utmattende og til tider helt forvirrende. Som skoleledere må vi ofte skifte fokus raskt, enten vi planlegger for de kommende fem årene eller håndterer problemer som oppstår i løpet av de neste fem sekundene. Vi forvalter budsjetter som strekker seg over flere millioner, samtidig som vi også samler opp søppel som ligger igjen på skoleområdet. Hverdagen er preget av kontraster; vi møter strenge frister, løser komplekse utfordringer, opplever dyp glede, men også hjerteskjærende skuffelser. Av og til tar vi et skritt tilbake fra arbeidet og innser hvor privilegerte vi er som får jobbe i en så viktig og meningsfull rolle. "The A-Z of Secondary Leadership" utforsker hvordan vi tilnærmer oss ledelse i videregående skoler, fra den første dagen i en ny stilling til mulighetene som kan åpne seg videre. Boken tar for seg temaer som å skape en positiv kultur, rekruttere og beholde de beste ansatte, fremme kognitiv mangfold, samarbeide med interessenter, og lede i lokalsamfunnet.