What The Academy Taught Us: Improving Schools from the Bottom Up in a Top-Down Transformation Era
Produktbeskrivelse
Tidlig på 2000-tallet stod rektor Bob Perdaems ved en videregående skole i Minnesota overfor en kompleks utfordring. Demografien ved skolen hans endret seg, og politiske spenninger i de omkringliggende samfunnene økte. I tillegg kom de nye test- og ansvarlighetskravene fra No Child Left Behind Act, som innebar at skolens prestasjoner skulle bli grundig vurdert offentlig. Selv om han hadde flere visjoner for hvordan skolen kunne forbedres, hadde han ikke et budsjett til å realisere ideene sine. Uten å la seg skremme, begynte Dr. Bob å skape forbedringer på den beste måten han kunne – og som han hadde råd til: han prioriterte områdene for utvikling ved skolen, fant lærere vilje til å bidra med både sine tanker og hender, og samlet dem for å se på planene. Hva akademiet lærte oss handler om den samarbeidende kulturen for skoleforbedring som Dr. Bob skapte ved sin videregående skole i Minnesota: prinsippene som initierte denne transformasjonen og veien mot en mer positiv skolehverdag.