Handbook of Research-Based Practices for Educating Students with Intellectual Disability
Produktbeskrivelse
I sin andre utgave presenterer denne omfattende håndboken forskningsbaserte metoder for utdanning av elever med intellektuell funksjonsnedsettelse gjennom hele livet, fra tidlig barndomsstøtte til overgangen til voksenlivet. Boken er et resultat av samarbeid mellom velrenommerte fagfolk med ulik tilnærming, erfaringsbakgrunn og ekspertise. Den oppdaterer aktuelle teorier og forskningsbaserte metoder som har vist seg å være effektive gjennom forskjellige metoder, og hjelper leserne med å velge intervensjoner og støttemuligheter basert på dokumentert effekt. Håndboken tar et tverrfaglig perspektiv på feltet intellektuell funksjonsnedsettelse og fokuserer i større grad på å fremme rettferdighet i utdanningsresultater for elevene. Denne boken fungerer som et verdifullt ressurssenter for både studenter og erfarne pedagoger, psykologer, tale- og språkterapeuter, samt andre fagpersoner involvert i utdanning av barn med spesielle behov.