Good to Great: Why Some Companies Make the Leap...and Others Don't
Produktbeskrivelse
I boken "Good to Great: Why Some Companies Make the Leap...and Others Don't" dykker Jim Collins dypere ned i hva som skiller gode selskaper fra de som virkelig utmerker seg. Etter suksessen med sin forrige bok, "Built to Last", som utforsket hva som gjorde selskaper varige, vendte Collins oppmerksomheten mot spørsmålet om hvordan mindre gode selskaper kan oppnå vedvarende storhet. Gjennom omfattende forskning har Collins og hans team identifisert en gruppe elite-selskaper som har klart å ta spranget fra det gode til det store, og i løpet av minst femten år opprettholde en bemerkelsesverdig prestasjonsstandard. Boken avdekker de universelle egenskapene og strategiene som disse selskapene har til felles, og gir leserne innsikt i hvordan man kan vende mediokritet til overlegenhet. Collins' grundige tilnærming og tydelige analyser gir leserne et verdifullt rammeverk for å forstå hva som kreves for å skape en eksepsjonell organisasjon i en stadig mer konkurransepreget verden.